Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Vara rom

Av zinkizen83 - 5 maj 2014 12:33

Shu lu luu allesammans!!

jag är en tjej på 30år som bor i göteborg. Jag har två barn samt 1 bonusbarn, så tre barn kan man väl säga från första början,vet inte varför jag ska krångla till det    iallafall jag är finsk zigenare,eller rom som det tydligen kallas idag, och min sambo är svensk. jag tänkte skriva några rader lite då och då om mitt underbara liv som rom i dagens sverige,med allt vad disskriminering heter,men också vilka roliga människor man kan tänkas stöta på om man bara bjuder på sig själv det minsta lilla. vissa dagar kan man bli hotad till livet, medans man andra dagar kan bli stoppad av en hop med japanska turister som vill ta kort på en. i min vardag har jag ofta vanliga kläder som vem som helst, men så fort min mamma eller några andra finska romer är i min omgivning så är det traditionel klädsel som gäller. Det finns en väldigt stor kontrast i hur jag blir bemöt med de olika klädstilarna :) jag hoppas det finns någon som intresserar sig för ämnet. Kände att det var jätte roligt och skriva så det kommer nog väldigt snart en uppdatering och mer specifika detaljer om min vardag som en Zinkiz   kärlek och respekt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zinkizen83 - 5 maj 2014 22:40

 Min man laddade ner lite gamla goa katitzi filmer till barnen idag  sexåringen var helt såld medans min lilla snart fyraår sket totalt i hela katizi (hon är inte där än) jag kan inte hjälpa undra hur dessa två flickor kommer att bli när de växer. en...

Presentation


Vissa är vad de vågar vara. Jag är vad jag är

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards